PRODUKSI FILM PENDEK ‘TINTA UNTUK BUMI’ SEBAGAI MEDIA EDUKASI DAN INSPIRASI DALAM PENTINGNYA MENJAGA KELESTARIAN LINGKUNGAN the short film production of 'tinta untuk bumi' as an educational and inspiration on the importance of preserving the environment

Mutiara Nurul Wahid, Inna Novianty

Abstract

In this modern era, the biggest challenge facing humanity is to sustain the Earth. Preserving the Earth is a global challenge that requires active participation from individuals all around the world. One way to achieve this goal is through short films that convey powerful environmental messages and inspire the audience to take action. Films are a rich form of art created to communicate information, mass media, communication, entertainment, education, and marketing products to the general public through storytelling.


In producing short films, a combination of theoretical and practical methods is used in the field. The outcome of these short film productions will be shared on the social media platform Instagram.


 


ABSTRAK


Dalam era modern ini, tantangan terbesar yang dihadapi umat manusia adalah menjaga bumi agar tetap lestari. Menjaga bumi adalah tantangan global yang membutuhkan partisipasi aktif dari individu-individu di seluruh dunia. Salah satu cara untuk mencapai tujuan ini adalah melalui film pendek yang menyampaikan pesan-pesan lingkungan yang kuat dan menggerakkan pemirsa untuk bertindak. Film adalah hasil kaya seni yang dibuat untuk menyampaikan informasi, media massa, media komunikasi, media hiburan, pendidikan dan pemasaran suatu produk kepada khalayak umum melalui sebuah cerita.


Dalam memproduksi film pendek digunakan metode teoritis yang dikombinasikan dengan metode praktis selama di lapangan. Hasil dari produksi film pendek akan dipublikasikan pada media sosial Instagram.

Authors

Mutiara Nurul Wahid
mutiaranurulwahid@apps.ipb.ac.id (Primary Contact)
Inna Novianty

Article Details